Chapter 1 Brands and Brand Management
Preview
What is a brand?
Brands versus Products
Why do brand matter?
Consumers
Firms
Can everything be branded?
Physical goods
Services
Retailers and distributors
Online products and services
People and organizations
Sports, arts, and entertainment
Geographic locations
Ideas and causes
What are the strongest brands?
Branding challenges and opportunities
Savvy customers
Brand proliferation
Media fragmentation
Increased competition
Increased costs
Greater accountability
The brand equity concept
Strategic brand management process
Identifying and establishing brand positioning
Planning and implementing brand marketing programs
Measuring and interpreting brand performance
Growing and sustaining brand equity
Review
Discussion questions
Brand focus 1.0 historical origins of branding
대부분의 교과서와 같이 첫번째 파트는 세부 파트에서 다루는 내용 설명함
- 브랜드란 무엇인가?
브랜드와 상품(제품)의 차이를 이야기함
*상품과 제품의 차이
상품: 소비자가 소비하게 되는 것, 예.샴푸, 핸드폰 등
제품: 소비자가 소비하기 이전에 상품의 원료, 예.시멘트, 철 등
상품과 제품에 대한 조작적 정의는 사용자가 누구냐에 따라 적용되는 차이가 있음
- 브랜드는 왜 중요한가?
소비자에게
기업에게
- 모든 것이 브랜드가 될 수 있는가?
- 강력한 브랜드란?
- 브랜딩 도전과 기회
- 브랜드 자산 개념(컨셉)
- 전략적 브랜드 관리 과정
- 리뷰
- 논의