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마케팅울타리/일반

SBM) (3) Part 1: Opening Perspectives

Chapter 1 Brands and Brand Management

Preview

What is a brand?

Brands versus Products

Why do brand matter?

Consumers

Firms

Can everything be branded?

Physical goods

Services

Retailers and distributors

Online products and services

People and organizations

Sports, arts, and entertainment

Geographic locations

Ideas and causes

What are the strongest brands?

Branding challenges and opportunities

Savvy customers

Brand proliferation

Media fragmentation

Increased competition

Increased costs

Greater accountability

The brand equity concept

Strategic brand management process

Identifying and establishing brand positioning

Planning and implementing brand marketing programs

Measuring and interpreting brand performance

Growing and sustaining brand equity

Review

Discussion questions

Brand focus 1.0  historical origins of branding


대부분의 교과서와 같이 첫번째 파트는 세부 파트에서 다루는 내용 설명함


- 브랜드란 무엇인가?
  브랜드와 상품(제품)의 차이를 이야기함
  *상품과 제품의 차이
  상품: 소비자가 소비하게 되는 것, 예.샴푸, 핸드폰 등
  제품: 소비자가 소비하기 이전에 상품의 원료, 예.시멘트, 철 등
  상품과 제품에 대한 조작적 정의는 사용자가 누구냐에 따라 적용되는 차이가 있음

- 브랜드는 왜 중요한가?
  소비자에게
  기업에게
- 모든 것이 브랜드가 될 수 있는가?

- 강력한 브랜드란?

- 브랜딩 도전과 기회

- 브랜드 자산 개념(컨셉)

- 전략적 브랜드 관리 과정

- 리뷰

- 논의